کیا سراتو در چه شرایطی وارد ایران شد ؟

در دهه ۷۰ بود که اتوموبیل های  اروپایی و ژاپنی با بهایی بسیار گران  در بازار خرید و فروش می گشتند و مشتری

 راهی  نداشت به غیر از خریدن  یک اتوموبیل  وارداتی آن هم با بهای گزاف  ولی  کره ای ها با قیمت خوب همراه با سبد

خودروهایی  کامل با سه برند دوو، هیوندای و کیا، وارد بازار های ایران گشتند  و موفق شدند  در بدترن  موقعیت های

تحریم های بین المللی قسمت بزرگی  از فروش اتوموبیل های  وارداتی را از آن خود سازند  و سایر  بازارهای بین المللی

را پی در پی از آن خود کنند.

 در حال حاضر کیا و هیوندای بیشترین سهم از فروش اتوموبیل های  وارداتی را در کشور ایران را کسب نموده اند .

 

اگرچه بالا رفتن قیمت  ارز قیمت خودروهای  این دو کمپانی  را در طی دوره  بالا بردولی سد پیشرفت آن ها نگردید  و

موفق شدند  با تحولاتی که در قسمت کیفیت خودروها به وجود می آورند ،و همچنین  طراحی و خدمات پس از فروش،

مشتری  را به شیوه ای تشویق کنند تا خودروهای  این دو برند را به نسبت سایر رقبا ارجح دانند.

به هر حال  با در نظر گرفتن این که کم کم بعد  از لغو شدن  تحریم های بین المللی ما نظاره گر  حضور خودروسازان دیگری

در بازار خودرو خواهیم بود، موقعیت  را مناسب دیدیم تا به سراغ یکی از خودروهای  پرطرفدار این کمپانی  در ایران

برویم که در عین محبوبیت تا حدی هم  ناشناخته می باشد

سابقه حضور کیا سراتو یا اسم  دیگر آن فورته در کشور ما بیشتر  از ۶ سال بر  می گردد و نسل نخست  این

اتوموبیل کامپکت (خانوادگی کوچک) در هر دو نسخه  کوپه و سدان با موتورهای ۱٫۶ و ۲ لیتری در ایران عرضه می گشت

اگرچه نسخه  دیگری از این اتوموبیل  با همین اسم  در سال های قبل از ۲۰۰۸ میلادی در تعداد تقریبا  محدودی در ایران

عرضه گشتند ، ولی  خود کمپانی  کیا هم این اتوموبیل را به عنوان تولیدات قدیم خود به حساب آورده  و آن را با نام اسپکترا

نامیده  و آن را جزی از سراتو ها به شمار نیاورده است.

از سال پیش  هم کیا سراتو نسل نخست  در کمپانی  سایپا مونتاژ می گردد و هر دو نسخه ۱٫۶ و ۲ لیتری در نمونه سدان به

بازار عرضه گشته.

این که چرا کمپانی سایپا به سراغ تولید نسل قدیم این محصول رفته است و هم زمان با سایر  تولیدکنندگان جهانی

این اتوموبیل  به سراغ نسل جدید آن نرفته خود جای تامل دارد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید