کیا سراتو مونتاژ ۱۶۰۰ – ۲۰۰۰ CC

محصول کیا سراتو محصولی از شرکت سایپا است که در دو مدل دنده ای و اتومات با موتور قدرتمند ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ CC در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این محصول سایپا یک خودرو ایده آل با امکانات کاملی می باشد که در کنار امکانات فوق العاده خود از مصرف سوخت ۶/۴برای مدل دنده ای و ۷/۷ برای مدل اتومات خود بهره مند است.

تفاوت اصلی با نمون وارداتی:

اصلی ترین تفاوت با نمونه وارداتی در امکانات می باشد. کیا سراتوی سایپا در قسمت  امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز و متفاوت است.یکی از دلیل های جذف آپشن ها کم شدن قیمت خودرو میباشد. کیا سراتوی وارداتی در نسخه‌های مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آن‌ها را لحاظ کرده است. در سراتو، سایپا خبری از سان‌روف نیست. صندلی‌ها هم به ساده‌ترین شکل، با روکش پارچه‌ای در سایپا آذین تولید می‌شوند. روی صندلی‌ها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد. سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دنده‌ای صرف‌نظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. در نسخه دنده‌ای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است. در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدل‌هایی با ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای کامل هم وجود دارد. روشن کردن خودرو با سوییچ انجام می‌شود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمی‌شود.

تفاوت کیفیتی:

اصلی‌ترین تفاوت کیفی در سراتو سایپا و نسخه وارداتی، در رنگ ماشین‌هاست. وقتی یک سراتو سایپایی را کنار یک مدل وارداتی قرار می‌دهید، کاملا متوجه برتری رنگ نسخه وارداتی می‌شوید. به طوری که کیفیت رنگ سراتو سایپایی حداکثر به یک تندر۹۰ می‌رسد و شاید در حد یک پراید باشد. دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام می‌شود و به پراید شباهت دارد. اصلی‌ترین دلیل این شباهت هم صندلی‌های پارچه‌ای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته می‌شود. وقتی ماشین را استارت می‌زنید، صدای موتور زیاد در داخل  به‌گوش نمی‌رسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و تولیدی است. مدل تولیدی، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهم‌بندی نشده است. این نکته را بین ۵ سراتو بازبینی کردیم که در همه با کمی تفاوت، مشترک بودند. دنده خودرو به نرمی عمل می‌کند و شما کمتر متوجه تعویض آن می‌شوید. در اصل تفاوتی بین عملکرد موتور و گیربکس نسخه سایپایی و مدل وارداتی وجود ندارد و از نظر کارکرد شباهت زیادی به هم دارند. اگر واقع‌بین باشیم، همان رینگ و لاستیک‌های کوچک‌تر سایپایی نرمی بیشتری به سراتو داده‌اند و می‌توان گفت که راحت‌‌تر حرکت می‌کند. در مورد عملکرد ترمز باید بگوییم که به ترمز مدل وارداتی بیشتر می‌توانید اعتماد کنید تا مدل سایپایی.

 

 

مشخصات فنی

حجم موتور (سی‏‎سی) ۲۰۰۰
گیربکس اتوماتیک
تعداد دنده ۶
تعداد سیلندر ۴
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۶۱
مصرف سوخت شهر (لیتر) ۱۱
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر) ۸
نوع سوخت بنزین
اوردرایو دارد
ترمز جلو دیسک
ترمز عقب دیسک
دیفرانسیل جلو
رینگ (اینچ) ۱۷
تعداد سرنشین ۵
طول (سانتی‎‏متر) ۴۵۶
عرض (سانتی‎‏متر) ۱۷۸
ارتفاع (سانتی‎‏متر) ۱۴۴٫۵
حداکثر سرعت (km/h) ۲۱۰
شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه) ۹٫۳
حجم باک (لیتر) ۵۰
کشور سازنده کره جنوبی

امکانات

سیستم ترمز ضدقفل ABS دارد
سیستم کنترل کشش – TCS دارد
گشتاور ۱۹۴٫۲
بلوتوث دارد
پخش کننده DVD/VCD دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیک دارد
کنترل صدا روی فرمان دارد
کروز کنترل دارد
دماسنج خارجی دارد
سیستم دسترسی بدون کلید دارد
کیسه هوا دارد
انواع کیسه هوا جلو / عقب / جانبی
صندلی راننده برقی
صندلی سرنشین برقی
تهویه مطبوع دارد
پورت USB/AUX/IPOD دارد
گارانتی ۹۶۰۰۰ کیلومتر یا ۶۰ ماه

قیمت این کیا سراتو منتاژ:

نمونه ۱٫۶ لیتری: ۶۹٫۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

نمونه ۲ لیتری: ۸۹٫۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید