ورود سراتو به شرکت سایپا

سایپا یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان  خودرو و البته قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروساز در ایران به شمار می اید .

این شرکت در سال‌های قبل  محصولات خودروسازانی چون کیا موتورز و سیتروئن را در چرخه تولید داشت. تا اینکه ریو و زانتیا از چرخه تولیدات این شرکت متوقف شدند  و سایپا تنها با پراید ماند .

این روزها اما داستان به شکل دیگری عوض شده است  خط تولید سایپا نه تنها خالی نیست حتی  در آن حجم زیادی  از خودروها با تنوع زیاد را می‌توان مشاهده کرد .

این خودروساز که تا دیروز فقط  خودروهایی با گیربکس دستی را در سبد محصولات خود داشت امروز خودروهای خود را هم گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی عرضه میکند .

چندی پیش بود که سایپا در نمایشگاه مشهد با حجم زیادی از خودروهای چینی به استقبال مردم آمد خودروهایی که در ظاهر خودروهای زیبایی بودند و البته روی کاغذ هم خودروهایی خوب و اقتصادی، بودند اما کسی تاکنون راندن با این خودروها را تست  نکرده بود تا اینکه مسئولین سایپا هفته پیش برنامه‌ای را تدارک دیدند تا در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران به آزمایش هفت محصول جدید این شرکت بپردازند .

تست میدانی این خودروها آن هم در پیست اتومبیلرانی آزادی به ما این فرصت  را می‌داد تا خودروها را تا حد زیادی به چالش بکشانیم .

هفت محصول جدید سایپا که به زودی روانه بازار می گردند .

در میان این محصولات دو مدل خودروی کراس‌اوور و پنج مدل خودروی سواری را می‌بینیم. دو مدل از این خودروها مربوط به شرکت خودروسازی چانگان بوده که با نام‌های eado و cs35 شناخته می‌شوند. همچنین محصولات برلیانس نیز شامل خودروی v5،h300 و h200 می‌شود. یک محصول از شرکت زوتوی با نام آریو که تعداد کمی از آن نیز در خیابان‌ها دیده می‌شود و سرانجام خودروی کیا سراتو از محصولات جدید سایپا به شمار می‌روند که در ادامه بیشتر به معرفی و البته عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت .

 

 

 

حال نوبت شریک قدیمی سایپا یعنی کیاموتورز می‌ باشد .  خودروسازی که فعالیت اشتراکی خود با سایپا را با خودرویی به نام پراید شروع نمود .

خودرویی که به نوعی پرفروش‌ترین محصول سایپا در این چند سال گذشته به حساب می اید  سایپا یک محصول دیگر از کیا موتورز را به نام ریو در چرخه تولید خود داشت که از چرخه تولید کنار گذاشته شد و این بار نوبت به تولید سراتو رسیده است.
سراتو خودرویی که سه نسل حضور را در بازار ایران تجربه کرده و البته موفق هم بوده است. سایپا با کمی تعلل  شروع به تولید نسل دوم این خودرو کرده است که در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در کشورهای دیگر تولید می‌شده است و حالا جای خود را به خودرویی زیباتر داده است. رانندگی کردن با سراتو در پیست اتومبیلرانی آزادی تفاوت‌های زیادی با دیگر محصولات این شرکت داشت.

سراتو از موتوری دو لیتری با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت استفاده میکند . این در حالی است که تولید نمونه ۱٫۶ لیتری این خودرو با گیربکس دستی نیز در دستور کار سایپا قرار دارد ولی نمونه مورد آزمایش از موتوری دو لیتری به همراه گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک برخوردار بود. بعد از راندن با این چینی‌های ۱٫۶ لیتری راندن خودرویی کره‌ای با موتوری ۲ لیتری لذت فراوانی دارد. این خودرو در شتاب‌گیری بی‌نقص عمل کرده است و گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک آن با پایین ترین تاخیر دنده‌ها را عوض می‌کرد. سر پیچ‌ها این خودرو همان‌طور که انتظار داشتیم  با سرعت‌های بالا هم  به راحتی عبور می‌کرد.

همه چیز در این خودرو اماده ی  لذت بردن از یک رانندگی اسپرت بود. فضای کابین به خوبی برای خانواده‌های پر جمعیت نیز جا دارد.سراتو خودروی موفقی است و با خدمات پس از فروش گسترده سایپا نیز موفقیت بیشتری را به دست می آورد . البته این نکته را نباید فراموش کنیم که نمونه مورد آزمایش و تولید داخل از نظر امکانات در سطح پایین‌تری نسبت به نمونه‌های وارداتی است  اما می‌توان به موفقیت سراتو با قیمتی در حدود ۹۰ میلیون تومان امید داشت

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید