نگاه دقیق تر به کیا سراتو ۲۰۱۴ | KIA CERATO 2014

طبق نوشتار خودرو بانک _ محسن آل طه :

در برخی از بازارها مانند آمریکا به نسل نخست کیا سراتو فورته می گویند این نسخه از سراتو نخستین بار در سال ۲۰۰۳ رونمایی گردید

این خودرو نسخه ای بود که به ایران هم راه یافت و به دلیل ظاهر متفاوت و جدیدی که داشت موفق گشت خودش را به خوبی نشان دهد

نسل دوم این اتوموبیل در سال ۲۰۰۸ بود که با ظاهره کاملا جدید خود و همچنین تجهیزات متفاوتی که داشت قدم به بازارهای جهانی گذاشت .

نماینده رسمی کمپانی کیا در ایران اطلس خودرو می باشد . اطلس خودرو هم زمان با عرضه جهانی این خودرو موفق گشت این خودرو را به بازار های داخل هم راه دهد .

این نسل از سراتو توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین محصولات کیا در ایران تبدیل شود و بااستقبال گسترده‌ای روبرو شد.

اما همانطورکه کیا قبلاً نیز نشان داده بود، این خودروساز کره‌ای قصد نداشت تا یک خودرو را هرچند پرفروش، بیش از ۵ سال متوالی تولید کند و در سال ۲۰۱۳ میلادی نسل جدید و کاملاً دگرگون شده آن را معرفی کرد. نسلی که این روزها با مدل‌های ۲۰۱۴ به سرعت در حال فتح بازار است و چهره بسیار مدرن و سطح امکانات بسیار بالای آن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. ما نیز به سراغ این خودرو رفته تا از نزدیک به بررسی آن بپردازیم و تفاوت‌های آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

 

طراحی

اولین چیزی که در نمای جلوی این خودرو جلب توجه می‌کند، جلو پنجره مشبک سراتو است که به فرم امضای جدید کیا می‌باشد و قبلاً نیز همین طرح را در خودروهایی مانند اپتیما و اسپورتج دیده بودیم. چراغ‌ها کشیده و برآمده هستند و نوار بلند LED مخصوص روز در بالای آن قرار دارد به طوریکه دیگر رانندگان به خوبی این خودرو را در روز می‌بینند. طرح مشبک جلو پنجره در پایین سپر هم وجود دارد و در دو طرف آن مه‌شکن‌ها قرار گرفته‌اند.

طرح پنج پره رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی سراتو، نمای کناری را کاملاً اسپرت کرده است. از کنار طرح آیرودینامیک و تخم‌مرغی شکل این خودرو مشخص است و باعث شده تا درپوش موتور کوچک و در ازای آن شیشه جلو بزرگ‌تر شود و دید راننده بهتر باشد. حتی در انتهای شیشه جلو و بعد از آینه‌های کناری نیز برای افزایش دید راننده شیشه بکار رفته که ما را به یاد هوندا سیویک می‌اندازد. اگر بیشتر به نمای جانبی سراتو نگاه کنید، خطی را مشاهده خواهید کرد که از درب جلو شروع و با گذشت از روی دستگیره‌های درب‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود. همچنین خط دیگری از پایین درب جلو شروع و به صورت منحنی شکلی تا انتهای درب عقب امتداد پیدا کرده است.

 

نمای عقب نیز همانند دیگر قسمت‌های سراتو نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. چراغ‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و در آن‌ها از چراغ‌های LED استفاده شده است. بالچه‌ی کوچکی در بالای درب صندوق عقب قرار دارد و در کنار چراغ‌های سفید رنگ پلاک، دکمه‌ای برای باز کردن آن قرار گرفته است. در پایین سپر نیز یک نوار مشکلی رنگ قرار دارد و همانند سراتوهای قبلی خروجی اگزوز به خوبی در سمت راست آن جای گرفته و نمای خوبی را به این قسمت داده است. درب صندوق عقب را باز می‌کنیم، صندوق دقیقاً ۴۸۲ لیتر حجم دارد و برای یک خانواده کم جمعیت کاملاً کافی به نظر می‌رسد. همچنین دو دکمه در بالای صندوق قرار دارند که با کشیدن آن‌ها می‌توانید به راحتی صندلی‌های عقب را جمع کنید و از فضای بیشتری در این قسمت استفاده کنید. در کل باید نمای سراتوی ۲۰۱۴ را همانند دیگر برادران کره‌ای خود بسیار جذاب و گیرا دانست و از این نظر کیا توانسته به خوبی هنر خود را به نمایش گذاردکه مطمئناً می‌تواند در فروش این خودرو نیز تاثیر گذار باشد.

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید