نسل اول و دوم سراتو | CERATO

نسل اول :

با استخدام نمودن جنجالی  سرطراح جدید کمپانی  کیا موتورز، طراح های زیبای این خودروساز به طوری  انقلابی عالی از

آب درآمدند .

نسخه جدید سراتو اگرچه با همکاری  فنی یار قدیمی هیوندای روی پلت فرم HD تولید گشت اما  وجدانا یکی از منحصربه

فرد ترین طراحی های چند سال گذشته  به شمار می آید .

این برای نخستین بار بود که در یک محصول خانوادگی از کیا سیستم تعلیق چند پیونده با Torsion بهره گرفته می شد

 در سخنانی اعلام گشت  که بنابر  تصمیم مدیریت کمپانی ، استراتژی  سراتوی جدید هدف قرار دادن قشر جوان تر می

باشد . درست هم بیان کرده بودند

نسخه پیشین  حتی در دوران خودش هم تکراری و سن بالا به چشم می آمد

 خطوط تیز و کشیده این خودرو  انصافا  خیلی عالی می باشد

سال ۲۰۰۸ مدل  کوپه دو درب این اتوموبیل  با همان اطلاعات  فنی به اسم Koupدر نمایشگاه معتبری مثل  نیویورک،

رونمایی شد .

خوب است اطلاع داشته باشید سال ۲۰۱۰ نسخه هاچ بک آن هم به بازار وارد شده است .

دو کلاس اول (سدان و کوپه) موفق شدند در ایران حضور یابند  ای کاش می شد سراتوهای ۲٫۴ لیتری هم  وارد می شد.

نسخه ای  کاملاً ناآرام که ۱۷۱ اسب بخار نیرو داشت.

 

نسل دوم :

چند وقتی  بود که کیا موتورز خیلی تلاش می کرد  تا موفق شود  پروژه K3 را به معروفیت  جهانی برساند. تا اینکه

بالاخره نسخه تولیدی ۲۰۱۳ این اتوموبیل  به عنوان مدل ۲۰۱۴ و در حقیقت نسل جدید معرفی گشت .

همان طور که توقع داشتیم  طراحی نسل جدید کاملاً عوض  شده است. ارتفاع آن کمتر اما طول و عرضش بیشتر

گشته  است. مثل همه خودروهای امروزی، نقش موثر LEDها را هم نظاره گر  می باشیم .

در قسمت طراحی داخلی این اتوموبیل  از عبارت «راننده محور» استفاده نموده اند  . و این یعنی اینکه   ادوات و دکمه های

روی کنسول قدری به سمت راننده زاویه دار گشته اند

هم چنین بیان گشته است  که سراتوی جدید ازحیث  مصرف بنزین  هم بهینه تر خواهد بود. تا الان  برای این

اتوموبیل  دو پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۳۵ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۶۰ اسب بخاری طراحی گشته  است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید