ریزه کاری جدید به وجود آمده در سراتو ۲۰۱۷ | CERATO 2017

در نمای خارجی خودروی «سراتو ۲۰۱۷» ما با نمایی دینامیک تر مواجه می شویم که در نتیجه تحولاتی بوده که بر اثر ریزه کاری های انجام شده بر سبک خارجی خودروی «سراتو ۲۰۱۷» پیاده شده است .

این نمای دینامیک تر واضح ترین تحولی می باشد که «سراتو» در نسخه ۲۰۱۷ تجربه کرده است .

در واقع طراحی خودروی «سراتو ۲۰۱۷» از خط و مشی طراحی خودروهای امروزی کره ای پیروی کرده است  .

در حال حاضر خودروی «سراتو ۲۰۱۷» خشن تر از قبل شده است دلیل این امر هم جلوپنجره این خودرو می باشد که برجسته تر شده است  و از لحاظ ارتفاع هم بالاتر قرار گرفته است .

این یک تغییر کوچک است اما وقتی نسل قدیم و جدید را کنار هم بگذارید این تغییر بیشتر به چشم خواهد آمد.

چراغ‌های جلو بلند و باریک هستند و بیشتر به طرفین کشیده شده‌اند.

ورودی هوای پایینی باز طراحی شده و مه شکن‌ها را در خود جای داده است. در عقب، چراغ‌های دوباره طراحی شده به چشم می‌خورند که احساس گران‌تر بودن را منتقل می‌کنند. بسته به مدل خودرو، رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی با قالپاق، ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی عرضه می‌شوند.

کیا تِم تیره‌ی اروپایی کابین سراتو را حفظ کرده و مواد جدیدی در داشبورد، تریم های درب و کنسول به چشم می‌خورند. تغییرات داخلی باعث ایجاد نما و احساس با کیفیتی شده‌اند. کیا می‌گوید که ساختار صندلی‌ها همانند مدل قبلی است اما پوشش آن‌ها جدید بوده و برای مدل‌هایی که پوشش چرم استاندارد ندارند از طرح پوشش سخت استفاده کرده است. سراتوی پایه دوربین عقب ندارد اما از حسگرهای پارک جلو و عقب بهره مند است.

درحالی‌که مدل پایه‌ی سراتو از سیستم صوتی ابتدایی استفاده می‌کند اما هنوز هم پورت USB و iPod به همراه بلوتوث وجود دارد و دکمه‌های تنظیم آن روی فرمان قرار گرفته است. خریداران مدل S و اتوماتیک می‌توانند سیستم صفحه لمسی ۷ اینچی با اندروید اتو را سفارش دهند. سیستم اپل کارپلی نیز بعداً عرضه خواهد شد. دیگر تریم های سراتو به‌صورت استاندارد از این صفحه‌نمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری استفاده می‌کنند.

زیر کاپوت خودرو یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دو لیتری با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها وجود دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور را دارد و در سیکل ترکیبی تنها ۷٫۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

یک گیربکس ۶ سرعته دستی (فقط در مدل S در دسترس است) و یک نسخه‌ی ۶ سرعته ی اتوماتیک (در همه ی تریم ها) وجود دارد. سراتوهای اتوماتیک از سیستم انتخاب حالت رانندگی سود می‌برند که تنظیمات نرمال، اکو و اسپورت را فراهم می‌کند. سراتو SLi همچنین از شیفترهای تعویض دنده روی فرمان استفاده می‌کند. این شیفترها عملکرد خوبی دارند اما تصور نمی‌کنیم که خریداران زیادی از این ویژگی استفاده نمایند.

بخش اعظمی از ارزش متقاعدکننده‌ی سراتو به تجهیزات ایمنی آن مربوط می‌شود. همه‌ی سراتوها از ۶ ایربگ و پنچ ستاره ایمنی سود می‌برند. تریم Si سیستم‌های تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را دریافت می‌کند و به تریم SLi سیستم‌های هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو اضافه می‌شود. سیستم خروج از خط می‌تواند توسط سوئیچ قرار گرفته در داشبورد غیرفعال شود. دستیار صعود از تپه و کنترل پایداری به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد.

ما طراحی و ارگونومی کابین را دوست داریم و حسی از کیفیت در کابین وجود دارد که لذت رانندگی طولانی‌تری را ایجاد می‌کند. موقعیت صندلی عالی است و فضای زیادی در ردیف دوم وجود دارد. ستون‌های خودرو ضخیم نیستند اما ستون A در برخی پیچ‌ها باعث اختلال در دید می‌شود. اکثر دکمه‌ها و کنترلرها از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید