تغییرات درون خودرو سراتو نیو فیس ۲۰۱۶

بررسی طراحی درون خودرو :

بعد از بررسی های صورت گرفته در داخل خودروی سراتوی نیو فیس مشاهده نمودیم که می شود گفت این خودروی جدید تقریبا هیچ تفاوتی با سراتوی فعلی در داخل خودرو ندارد. طراحی داخلی این خودروی جدید همان طراحی سراتوی فعلی می باشد که تنها در ۳ مورد کوچک با هم فرق دارند .

 آن سه مورد بیان شده در بالا عبارت اند از :

۱٫ یک سری تغییروتحولاتی در شکل و شمایل جای لیوانی وجای سیگاری که در کنسول میانی خودرو وجود دارد رخ داده است .

۲٫ در بعضی از قسمت های خودرو مانند : اطراف دسته دنده و یا روی فرمان از یک پوشش برای زیبایی به رنگ مشکی پیانویی استفاده گردیده است .

۳٫ استفاده از فرمان D-Cut shape البته فرمان D در تمام سراتوهای ۲۰۱۷ وجود ندارد. در نمونه های نیوفیس وارد شده که با مدل ۲۰۱۶ وارد کشور شده اند تا لحظه نگارش این مقاله نیز فرمان D وجود ندارد.

متریال داخلی نیز همان متریال استفاده شده در نسل فعلی هست و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تغییرات جزیی دیگری مانند تغییر در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome به چشم میخورد.

نمای عقب خودرو :

 تغییر صورت گرفته در نمای عقب شامل تغییر طراحی چراغ هاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغ ها نیز باریک تر و به سبک اپتیما JF تغییر کرده است همچنین با توجه به بررسی نمونه های وارد شده به کشور مشاهده شد که چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در دیفیوزر و شکل شبرنگ های داخل سپر عقب هست.
تغییرات نمای جانبی :

در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز ۲۱۵/۴۵/۱۷ می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز ۱۷ اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند.
شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز ۲۱۵/۵۰/۱۷ یا ۲۲۵/۴۵/۱۷ از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید