تغییرات اعمال شده در سراتو | CERATO

کمپانی کیا با تولید سراتو توجهات زیادی را به خود جلب کرد و آفرین کارشناسان را برانگیخت .

حالا  سراتوی جدید تر و مدرن  شده و باامکانات ایمنی بیشتر، نمای خارجی و داخلی ارتقا نموده و همان قیمت رقابتی قبل وارد بازار ها شده است

در دو بررسی اخری که صورت پذیرفت ، خودروی کیا سراتو نمره‌ی کلی ۸ و ۷٫۵ را کسب نمود که حکایت  از رتبه‌ی بالای این خودرو دارد  قیمت خودرو نسبت به نسخه  قبل آن در بازار ایران کمی بالا رفته است  و در  مدل فول خود حدود ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می شود

اساسی ترین  تغییرات سراتو به ریزه‌کاری‌های سبک خارج خودرو بر میگردد  که نمای دینامیک‌تری را به وجود آورده و از مشی طراحی کنونی این خودروساز کره‌ای تبعیت می‌کند. حالا جلوپنجره‌ی برجسته‌تری وجود دارد که اساساً بالاتر قرار گرفته و بنابراین سراتو خشن‌تر به نظر می‌آید. این یک تغییر کوچک است اما وقتی نسل قدیم و جدید را کنار هم بگذارید این تغییر بیشتر به چشم خواهد آمد. چراغ‌های جلو بلند و باریک هستند و بیشتر به طرفین کشیده شده‌اند. ورودی هوای پایینی باز طراحی شده و مه شکن‌ها را در خود جای داده است. در عقب، چراغ‌های دوباره طراحی شده به چشم می‌خورند که احساس گران‌تر بودن را منتقل می‌کنند.

سراتو جدید با رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی (۲۰۵/۴۵R17) عرضه می‌شوند.

کمپانی کیا تِم تیره‌ی اروپایی کابین سراتو را همچنان نگه داشته است  و متریال  جدیدی در داشبورد، تریم های درب و کنسول دیده میشود .

تغییرات داخلی سبب ایجادشدن  نما و احساس با کیفیتی گشته اند .

کیا بیان دارد  که ساختار صندلی‌ها مثل مدل قبلی می باشد ولی  پوششان  جدید بوده و برای مدل‌هایی که پوشش چرم استاندارد ندارند از طرح پوشش سخت استفاده گشته است.

سراتوی پایه دوربین عقب ندارد ولی از حسگرهای پارک جلو و عقب برخوردار می باشد

درحالی‌که مدل پایه‌ی سراتو از سیستم صوتی ابتدایی بهره گرفته است ولی هنوز هم پورت USB و iPod به همراه بلوتوث هست  و دکمه‌های تنظیم آن روی فرمان جای ذارذ .

در قسمت زیر کاپوت خودرو یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دو لیتری با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هست  این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر قدرت  تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارا می باشد  و در سیکل ترکیبی تنها ۷٫۱ لیتر سوخت استفاده  می‌کند.

نسخه‌ی گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک (در همه ی مدل ها) هست  سراتوهای اتوماتیک از سیستم انتخاب حالت رانندگی استفاده می کند که تنظیمات نرمال، اکو و اسپورت را ایجاد می کند

سراتو جدید همچنین از شیفترهای تعویض دنده روی فرمان بهره می برد . این شیفترها عملکرد خوبی دارند اما فکر  نمی‌کنیم که خریداران زیادی از این ویژگی استفاده کنند

قسمت زیادی  از ارزش متقاعدکننده‌ی سراتو به تجهیزات ایمنی آن بر می گردد  همه‌ی سراتوها از ۶ ایربگ و پنچ ستاره ایمنی بهره  می‌برند. تریم Si سیستم‌های تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را دریافت می‌کند و به تریم SLi سیستم‌های هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو اضافه می‌شود. سیستم خروج از خط قادر است به وسیله سوئیچ قرار گرفته در داشبورد غیرفعال گردد . دستیار صعود از تپه و کنترل پایداری به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ها هست

ما طراحی و ارگونومی کابین را می پسندیم  و حسی از کیفیت در کابین هست  که لذت رانندگی طولانی‌تری را به وجود می اورد

موقعیت صندلی عالی می باشد و فضای زیادی در ردیف دوم هست  ستون‌های خودرو ضخیم نمی باشن ولی   ستون A در برخی پیچ‌ها باعث اختلال در دید می‌ گردد . بیشتر دکمه‌ها و کنترلرها از موقعیت بسیار خوبی بهره مند می باشند

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید