مقایسه سراتو ۱۶۰۰ اتوماتیک با جی ۵ اتوماتیک از دید صاحبش

دیروزبود که اتوموبیلم(جی ۵) را از کمپانی کرمان موتور گرفتم.

کمپانی واقع در کیلومتر ۱۶ جاده مخصوص کرج که برخورد کارمندان  کرمان موتوری ها خیلی خوب بود و خیلی آسان و بدون هیچ گونه مشکلی اتوموبیل را تحویل

دادند.

نخست این را بیان کنم که در همان کمپانی سینی زیر موتور رادادم  برای اتوموبیلم گذاشتند  و ۱۷۰ هزار تومن ناقابل هزینش درآمد .

اتوموبیل  رنگش خاکستری بود اما بیشتر به مشکی متالیک شبیه بود تا خاکستری!!

خب نخستین  بار که سوار اتوموبیل شدم زیبایی داشبورد و طراحی آن خیلی برایم خوشایند بود و به خاطر آنکه قبلا سراتو ۲۰۱۲ – ۱۶۰۰ سی سی اتوماتیک

داشتم الان میتونم مقایسه مناسبی  از این دو خودرو  داشته باشم.

دیروز از کیلیومتر ۱۶ جاده مخصوص کرج تا نزدیکای درکه با اتوموبیلم  آمدم  که به نظرم اتوموبیل  نسبت به  قیمتش واقعا عالی می باشد و هیچ مشکلی

ندارد .

 

کیفیت داشبورد و ادوات داخلی خودرو و مونتاژ آن در قیاس با سراتو یکمی تا مقداری ضعیف تر بود برای مثال  اگر به سراتو نمره ۱۰ از ۱۰ تعلق گیرد  به جک ج

فایو باید ۶٫۵ داده شود  و به ریو هم ۵٫۵تعلق می گیرد .
-سیستم تعلیق و نرمی فرمان و کلا نرمی خودرو  در مقایسه با سراتو که اتوموبیل خیلی  خشکی می باشد  واقعا خوب بود .

جک خودروی خیلی نرم و راحتی می باشد  و فرمانش تقریبا دو برابر از سراتو نرمتر می باشد
-از حیث جادار بودن و فضای سرنشینان باز هم به نظره بنده  جک جادار تر از سراتو بود . البته صندوق سراتو به احتمالم  کمی بزرگتر بود.
-صندلی های سراتو نسبتا راحت تر از جک بود و  راننده رو کاملا در بر می گرفت.
-از حیث  شتاب و کشش خودرو  به نظره من  هر دو خودرو  حدودا با هم عملکرد یکسانی دارند البته جک قدری  پرقدرت تر بود . با وجود آنکه  سراتو ۱۶۰۰ سی سی

و ۱۲۴ اسب بخار توان دارد اما به لطف گیرباکس شش دنده و هوشمندش موفق گشته است  ۲۰ اسب و ۲۰۰ سی سی حجم موتور کمتر رو تا حدودی جبران کند .

(گیربکس ۴ دنده جک به نظرم مشکل جدی نداشت و این ایرادی  که دوستان درباره شروع دوباره تو سربالایی مشکل دارند به نظرم باید یک ذره بیشتر پدال

گاز را فشار بدند تا خودرو  با قدرت بالا بیاید .

من نمی گویم گیربکس این خودرو  خیلی اسمارت است  اما بنظرم اصلا مشکلی در دنده عوض کردن نداشت و درست مانند  سراتو میل به عوض کردن دنده به

خاطر  کمتر کردن مصرف سوخت داشته و هنگامی که پا را از روی  پدال گاز بر میداشتم خودرو سریع میرفت رو دنده چهار درست مثل سراتو که رو دنده ۶ میرفت.)
-صدای موتور اتوموبیل خیلی دل نشین و قدرتمند و بم بود که خیلی بهتر از سراتو بود.
-کولر ماشین را هم در سرتاسر  مسیر آزمودم و به نظرم مشکلی نداشت! درست مثل ریو و سراتو بود.
-صدای موتور خیلی به درون خودرو  نمیامد و از حیث  عایق کاری عملکرد مناسبی  داشت. کمی بهتر از سراتو!!

 

-سیستم صوتی اتوموبیل  کیفیت ضعیف تری از سراتو داشت اما در کل خوب بود و من کاملا راضی می باشم .
-مصرف بنزین اتوموبیل  را هنوز محاسبه نکردم . الان بگویم که سراتو ۱۶۰۰ سی سی اتومات من مصرف درون شهریش ۹٫۵ الی ۱۰ و جاده ای ۷٫۵ الی ۸ بود بعد از

۱۲۰۰۰ کارکرد.

در اوایل مصرف شهری سراتو به صدی ۱۳ هم میرسید به خاطر  صفر بودنش..
-ترمز های اتوموبیل  عملکرد خوبی داشت اما ضعیف تر از سراتو بود. در کل ترمز های اتوموبیل متوسط رو به بالا بود. حالا احتمال دارد کم کم  عملکردشان پس از آب

بندی بهتر هم  بشود !
-کیفیت رنگ خودرو  در قیاس با سراتو حرفی برای گفتن نداشت!!
-کیفیت مونتاژ کرمان موتور هم به نظرم بهتر از سایپا و ایران خودرو آمد .
-آینه های بغل خیلی خوب  و بزرگ و مطمعن بودند اما آینه عقب نه . کلا دید اتوموبیل  از عقب خوب نمی بود اما با این اوصاف  از سراتو دید عقب بهتری داشت.
– فرمان اتوموبیل  به نظرم خیلی سمت چپ بود و این یکی از ایرادهای این اتوموبیل می توانست باشد .
-یکی دیگر از مشکلاتی  که وجود داشت  نداشتن چراغ روی کلیدهای شیشه بالابر بود که با در نظر گرفتن تریم مشکی بودن اتوموبیل  در شب تو پارکینگ باید

با لمس و حدس و حس ششم و … کلید ها رو پیدا نمود.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید